No continues navegant per aquesta web. Està en desús.

Accedeix a la nova web en el següent enllaç:

AQUESTA WEB NO ESTÀ EN FUNCIONAMENT

Aquesta web ja no serà actualitzada. Totes les novetats del centre es publicaran en la nova web de PortalEdu.

Si cliqueu l'enllaç, us portarà a la nova web. Disculpeu les molèsties.

III Edició Torneig Intercentres

Impulso del ajedrez en los institutos del Baix Vinalopó

L'IES Canónigo Manchón de Crevillent organitza divendres pròxim 31 de gener la tercera edició del Torneig Intercentres d'escacs del Baix Vinalopó, en el qual participaran diversos instituts d'Educació Secundària d'aquesta comarca. En total seran 10 centres. D'Elx participa l'IES la Torreta, IES Misteri d'Elx, IES Carrús, IES la Foia, IES Tirant lo Blanc, IES Sixto Marco, IES Joanot Martorell i l'IES Victoria Kent. De Crevillent participa l'IES Canónigo Manchón. També participa un institut convidat de la comarca de la Vega Baixa: l'IES L'Encantà, de Rojals.

El torneig s'organitzarà pel sistema suís, molt utilitzat en escacs en el qual tots els jugadors disputen el mateix nombre de partides, encara que els aparellaments es van realitzant després de cada ronda i cada jugador es va enfrontant contra altres jugadors de la seva mateixa puntuació. El rànquing definitiu, que serà per equips, s'obtindrà a partir de la puntuació dels sis primers jugadors de cada equip. Això ofereix als instituts una  oportunitat de participar en el torneig amb menys de 12 jugadors. Malgrat aquesta flexibilitat la majoria de centres ha confirmat que assisteix amb el màxim: 12 inscrits. L'esdeveniment ja compta amb més de 100 alumnes, que han estat inscrits pel professor que coordina l'activitat en cada centre.

El torneig s'ha posicionat com un referent comarcal per a promocionar els escacs a les aules. La primera edició va ser organitzada per l'IES La Torreta en 2018 i la segona en l'IES Misteri d’Elx, que va traslladar el testimoni a l'IES Canónigo Manchón. En els centres participants existeixen diferents models d'aplicació dels escacs a l'escola. En el temps de celebració del torneig s'ha reservat un espai per a compartir experiències desenvolupades en els centres. Un exemple que serà presentat en aquest espai s'aplica en l'IES Sixto Marco, on la professora Cristina Algar lidera un projecte interdisciplinari que incorpora els escacs en el currículum d'ensenyament secundari.

L'IES Canónigo Manchón compta amb el Taller d'Escacs, que es practica en els esplais, on s'organitzen diverses activitats com a tornejos, partides simultànies i esdeveniments diversos on els protagonistes són els alumnes. Tots els que participen en el taller compten amb una valoració en el Rànquing ELO Canónigo Manchón, algorisme que atorga puntuació als jugadors segons els rivals als quals s'enfronten i el resultat d'aquestes partides. L'ELO en escacs és semblant al rànquing ATP en el tennis.

L'IES Canónigo Manchón compta amb cicles formatius de formació professional d'Administració i Manteniment Electromecànic  que col·laboren amb aquestes activitats. En el taller mecànic professors i alumnes han elaborat uns programes de CNC (control numèric automatitzat) per a fabricar conjunts de peces d'escacs en diferents metalls i aliatges.

D'altra banda, la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Crevillent ha llançat un projecte denominat “Escacs a l'Escola” per a col·laborar amb els centres de la localitat i oferir classes d'escacs educatius, amb la col·laboració del mestre internacional José Antonio Clement que oferirà sessions magistrals als alumnes a l'IES Canónigo Manchón, entre altres centres del municipi.