Copyright 2020 -

L'hort a l'IES Canonge Manchón

Una altra vegada hem agafat a Olga per preguntar-li alguna coseta que ens tenia intrigats i com Olga es deixa entrevistar... nosaltres ens aprofitem, Risa

1) Que objectiu o finalitat es perseguix amb l'hort?

El nostre objectiu és aprendre les tècniques bàsiques d'agricultura i si és possible intentarem que el nostre hort siga el més ecològic possible. Per això, hem sembrat llavors de procedència ecològica que vol dir que aquestes plantes no seran tractades amb productes químics, pesticides ni fungicides.

En cas que algun insecte o fong perjudicara el desenvolupament de la planta, utilitzaríem productes ecològics i esperaríem que altres insectes controlaren les plagues.

2) Sabem que normalment se sembra a l'hivern perquè brote a la primavera. És així sempre o no té per què?

Tant a l'Aula Natura com a l'hort escolar es va a sembrar entre els mesos de gener a març. Encara que hi ha espècies que es plantaran en primavera i a l'estiu també.

3) Quines espècies heu plantat?

Hem plantat encisams, alls, carlotes, alfàbega, tomaques, carabasseta i el pròxim curs plantarem altres espècies.

4) Quins grups han participat i amb quins mestres?

Els grups que han assistit:

3r d'ESO – Alumnes del Laboratori de Biologia

3r d'ESO – Alumnes de Biologia

4t d'ESO – Alumnes de Biologia

1r i 2n PDC

Alumnes de PQPI de manteniment.

Jose Luis Patiño, Jorge Verdú, Toni Benavente, Carlos Quilmes, Sandra Carbó i Olga Tortosa.

5) Penseu que els alumnes han aprés més amb la pràctica que sols amb llibres?

Sempre és així, la teoria és molt important però es consolida millor en els alumnes quan practiquen  al laboratori o al camp (Aula Natura i Hort Escolar).

Els alumnes que han participat en un projecte mediambiental, en general, es consciencien més i adapten a la seua vida diària els coneixements que han viscut a l'institut.

6) Qui s'encarrega de mantenir-ho? O no necessita manteniment?

El manteniment és tasca de tota la comunitat educativa, coordinat pel departament de Ciències. Ens agradaria tindre més participació de la resta de departaments i des d'ací, convidem, a tots aquells que vulguen, a posar-se en contacte amb nosaltres.

7) Què fareu amb els fruits que done la terra? Què fareu amb els productes obtinguts?

Quan obtinguem fruits el que farem serà repartir-los entre els participants.

Volem destacar que els alumnes de PQPI de mantenimet, dirigits per Sandra Carbó i amb l'ajuda de Ángel Carrillo, estan construint una porta per a l'Aula Natura. Els agraïm des d'ací totes les hores de dedicació al projecte.

Christian i Paula