El 9 d'octubre se celebra a l'IES

El 9 d'octubre no tinguérem classe, perquè era el dia de la Comunitat Valenciana.

Sabeu que es commemora aquest dia? Per als que no ho recorden, el 9 d'octubre fos el dia que  el Rei d'Aragó, Jaume I el Conqueridor,  entrà  la ciutat de València en 1238. Però la història conta més coses succeïdes aquest dia, moltes d'aquestes amb connotacions polítiques, però altres no, com per exemple la romeria a Sant Dionisio per la fam que estaven passant 100 anys després, en 1338. Però és a partir de 1976,que celebrem el 9 d'octubre com el dia de la Comunitat Valenciana.

Per a celebrar aquest dia, el 10 d'octubre, el següent dia que ja tinguérem classe, els professors de música i altres 3 professors, van tocar cançons tradicionals valencianes, com per exemple: Les calçades, La manta al coll, el Ramonet ...

Segur que estàveu a classe quan de sobte vau escoltar música d'instruments pels corredors de l'institut; eren els professors que estaven celebrant aquest dia.

Per a tocar aquestes cançons van utilitzar instruments com: dolçaines, timbals i un bombo.

La veritat és que fos agradable escoltar aquestes cançonetes.

Gràcies profes!